Disney

Älskade, goda/onda, hatade Disney.

Jag hoppas verkligen att ni lyssnade på dagens program med temat Disney. Oavsett om man gillar eller ogillar Disney så har vi alla en relation till multi-internationella Disney. För är det något Disney är bra på så är  det att nässla in sig överallt, inte nog med att de har flera film- och musikbolag i sin ägo, temaparker och leksaksföretag så har de sedan augusti 2009 Marvel i sin ägo, Även om alla nördar inte håller sig tätt med Disneys lång- eller kortfilmer så kommer alla superhjälte-älskade nördar nu förhålla sig till att exempelvis Venom numera tillhör Disney... Hur ska detta gå?

Själv är jag rätt tajt med Disney, trots allt av ondo som man ibland kan koppla till detta grandiösa företag som verkar vara efter att ta över världen, jag är inte allt för pepp på de Disneyproducerade stjärnor (ex Miley Cyrus, Hannah Montana) men säg långfilmsklassiker and baby I'm home! Jag har sett varenda en av de 49 klassikerna och väntar spänt på nummer 50 (Rapunzel eller Tangled kommer att bli makalös). Jag menar, jag tjatade till mig att få heta Aurora efter prinsessan Törnrosa. Och om man tittar i mitt spelskåp så är jag en stolt ägare av Disney TP och även på universitetet så får de stå ut med mitt tjat om Disney; en diskursanalys på Disneyprinsessor - om det inte är rosa-tyll-och-tecknat-musikal-nördigt så vet jag inte vad. Mer Disneynörd är det svårt att vara, i alla fall i INOL-redaktionen. Jag är bara tacksam över att jag fick ta tillfället iakt och snacka en timma om ämnet, och jag beklagar i förväg om jag kommer tjata om Snövit och Tiana de närmsta 5 veckorna.

Nästa vecka pratar vi om sitcoms: det kommer att bli massa Scrubs, How I Met Your Mother, Glee och mycket, mycket mer.

Som alltid, er nörd i etern, Zuni Aurora

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0