Måndagshat

Jag skulle egentligen ha lagt upp det här igår men det blev inte av då jag fortfarande var på dåligt humör när jag väl kom hem... den 9-11:e april var Uppcon10 här i Uppsala och jag spenderade hela helgen på konventet och spelade in material, gjorde intervjuer, njöt av att vara på UKK och tog massa kort. I söndags satt jag minst 4h och redigerade materialet som jag spelat in. Det blev allt som allt 26 olika klipp som var allt mellan 30 sekunder till 1,5h som sedan skulle klippas ihop till ett reportage på tre delar (alla fem minuter var). Malin och Ola hjälpte till att klippa lite och välja ut material och skriva manus till några på:or. Vid åttatiden var jag så slut att jag beslutade mig för att ge upp för dagen medans Malin satt och jobbade vidare ett tag till. Ola och Malin träffades tidigt på måndagen för att fortsätta redigera och vid tvåtiden gjorde jag dem sällskap och vid tre var hela redaktionen samlas och vi gjorde upp planen (och körschemat) för dagen och började sätta ihop reportaget. Strax efter fem var del 1 och 2 klara, när jag skulle spara den sista ändringen på del 2 och så hängde sig programmet. Jag gick iväg för att fråga teknikansvarig huruvida Adobe Audition återskapar filer eller ej när datorn hänger sig. Och då går brandlarmet och vi måste uttrymma. Det tar ett tag innan vi får komma tillbaka in och programmet svarar fortfarande inte. Datorn startas upp igen och vi öppnar programmet, det återskapars inte men den senaste sparningen av filen var bara en låtskillnad. Jag sätter igång med att fixa till det (vilket skulle gå rätt fort eftersom jag visste precis hur det skulle vara) när programmet hänger sig igen. Och så hänger sig datorn (IGEN). Så jag byter dator, och processen upprepas igen. Det är nu knappt tio minuter till sändning och utan reportaget har vi lite nyheter och en recension men inget annat att fylla ett en-timmesprogram. Jag var rätt irriterad och lack, vilket man även kan säga om Malin, Kee och Ola var inte heller på topphumör så vi slängde in en repris av Rollspel och Religion från i höstas och sköt upp reportaget en vecka. Så ha överseende och lyssna på måndag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0