Uppcon del 5

Uppcons sista dag, de första två timmarna på Vaksalatorg och UKK spenderandes fotandes. Redan då var några dystra och försökte göra det mesta av den sista tiden som fanns kvar på konventet. Det dansades och kramades på torget, sista-minuten-shoppades och njöt av det fina vädret. Många kommenterade att det strålande solskenet och den blåa skyn borde ha varit där hela helgen istället för kylan och regnet, men det har ju varit en fantastisk helg ändå!

Vår fotograf hade inte möjlighet att följa med oss idag så jag hade hand om fotograferingen själv under dagen. Likaså skulle INOL-redaktionens övriga medlemmar inte dyka upp förrens efter Uppcon då vi skulle sitta på radion och redigera allt insamlat material. Så avslutningen blev en liten utmaning för min del då jag satt med inspelningsutrustning i knät och kameran i handen, men roligt var det!

Cosplay-tävlingen var otrolig! Likaså sketcherna och prisutdelningen var även den trevlig att se på =)
Efter avslutningen tömdes UKK på folk och de 200 volentärerna påbörjade arbetet med att packa ner. Åt alla håll och kanter såg man nya och gamla vänner som sa hejdå, tackade för en rolig helg och man hörde löften om att ses till nästa konvent eller bara löftet om att hålla kontakten online.

Jag längar själv redan till UC11 och om UC fortsätter att utvecklas som de gjort de senaste 9 åren så kommer det att bli fantastiskt!
__________________________________________________________________
Bilder är på G, beräknar med att erhålla ca 800 st i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0