the curse and bliss of being sick

blääh. Av rubriken att döma antar jag att ni förstår att undertecknad är sjuk. jag varade hela tentaperioden och första skolveckan men så fort man blev ledig (hade inte skola i fredag, skulle visserligen jobba på radion - men sådant räknas inte som jobb) tyckte kroppen att nu, nu är ett ypperligt tillfälle att tappa rösten, få feber, nysa och hosta och allmänt bara vara miserabel.

Men, MEN, det har sina fördelar att vara sjuk, man kan nämligen gotta ner sig i ett berg av kuddar och ett täcke, plocka fram kakor (eller som jag baka kakor) göra lite te och sätta igång att se på serier, film och läsa - med andra ord göra sådant som man kanske inte hinner. Jag har äntligen tagit mig tid att läsa ut Jim C Hines "The mermaid's madness" - underbar bok, längtar till red hood's revange - och så har jag öppnat upp mina Hayao Miyazaki filmboxar och slukat film. Whispers of the Heart var en av de få som jag inte sett tidigare och är definitivt en ny Miyazaki-favorit!

the curse of being sick: mår miserablet, feber, snuvig, missade DMZ
and the bliss: mer tid åt nörderier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0